De cliëntenraad praat over onderwerpen die heel Odion aangaan.
Deze onderwerpen zijn dus voor veel cliënten belangrijk.
De centrale cliëntenraad wordt ondersteunt door twee coaches.
Niet over mij, maar met mij
Jouw mening en wensen zijn belangrijk.
Vaak hebben besluiten binnen Odion gevolgen voor de hulp die we jou bieden.
Daarom moeten we je vertellen over deze besluiten.
Zeggenschap betekent dat we praten met elkaar en niet over elkaar.
Zeggenschap door heel Odion
Zeggen wat je vindt, is niet altijd gemakkelijk.
Daarom heeft zeggenschap in de hele organisatie een belangrijke plek.
· Jouw mening en je persoonlijke ondersteuning
Op de locatie waar je woont of je dag doorbrengt, heb je een vaste begeleider.
Samen met je begeleider zet je jouw wensen in het digitale ondersteuningsplan, Ons Plan.
· Jullie mening over de locatie waar je woont of werkt
Elke locatie organiseert een vorm van zeggenschap.
Dit kan via een huiskameroverleg, een locatieraad of een andere manier.
Het kan ook via een spel, thema’s of een vragenlijst.
Er is altijd wel een manier die bij jouw locatie past.
Centrale cliëntenraad
De cliëntraad praat over onderwerpen die heel Odion aangaan.
Deze onderwerpen zijn dus voor veel cliënten belangrijk.
De raden komen op voor de belangen en rechten van cliënten.
Ook geven ze gevraagd en ongevraagd advies aan de Zorgmanagers en Raad van Bestuur
De centrale cliëntenraad wordt ondersteunt door twee coaches.
Centrale verwantenraad (CVR)
De verwantenraad vergadert naast de cliëntenraad.
Zij komen op voor de belangen van de cliënten die dat zelf niet of moeilijk kunnen.
De cliënten- en verwantenraad overleggen ieder jaar samen met het Odionbestuur.
Lees hier meer over de CVR.
Andere activiteiten
Odion organiseert activiteiten die helpen zeggenschap beter en makkelijker te maken.
Binnen Odion zijn er verschillende groepen waaraan je kunt meedoen:
· Klankbordgroep cliënt communicatie
· Inspiratiegroep locatie zeggenschap
· Tijdelijke werk- of projectgroepen
De procesondersteuner zeggenschap
Ilse de Boer is de procesondersteuner zeggenschap.
Zij organiseert activiteiten binnen de zeggenschap.
Cliënten en medewerkers kunnen haar alles vragen over zeggenschap en eigen regie.
Tot slot betrekt Ilse cliënten bij belangrijke processen van Odion.
Bij Odion gaan we uit van de rechten van de cliënt en Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ).
Contactgegevens
Ilse de Boer
Procesondersteuner zeggenschap
E: i.deboer@odion.nl
T: 06-30603670
Cliëntenraad: centraleclientenraad@odion.nl
Verwantenraad: cvr@odion.nl